Okul meselesi

Egemen seneye Eylül ayında 63 aylık oluyor, yani 1. Sınıfa gitmek için çok şükür ki zorunlu değiliz. Anaokuluna başlayabilir veya kendi yuvasında devam edebiliriz.

Bu konuda henüz net kararımızı veremedik. Hafta sonu yuvada yaptığımız görüşmede pek tabi yuvada kalmamızın Egemen’in 1. Sınıfa hazırlanması açısından daha faydalı olacağını dile getirdiler. Açıkçası ilk zamanlar benim de düşüncem bu yöndeydi, zira Egemen’i devlet okuluna göndermeyi düşünüyoruz. Bu nedenle bir sene daha yuvasında alacaklarını alsın istedim, bir önceki yazıma bakarsanız gelişimi gayet güzel ve yuvada da çok güzel şeyler öğreniyor. Devlet anaokulunda bunun kaçta kaçını alabileceğiz, belki de çok ön yargılıyım, bilemiyorum.

Ama diğer taraftan da okula alışması açısından anaokulu yumuşak bir geçiş sağlayacaktır diye düşünüyorum. Hem 1. Sınıfa geçtiğinde hiç değilse anaokulundan gelen birkaç tanıdık arkadaşı olacaktır, ortam bildiği ortam, sevecen de bir öğretmene düşersek sorun olmaz diye de düşünmekteyim.

Anlaşılacağı üzere bu aralar bu iki düşünce arasında git-geller yaşamaktayım. İlkokulda benim için önemli olan öğretmen, gerçekten çocuğumu sevecek, onu anlayacak, bizi tanıyacak ve çocuğumun okulunu sevmesini sağlayacak bir öğretmenin karşımıza çıkmasını diliyorum.

Bizim gibi durumda olan kimler varsa rica etsem siz de görüşlerinizi yorum kısmına bırakır mısınız?

Teşekkürler

12 responses to “Okul meselesi

  1. Bahar Merhaba,

    Biz de seneye Çınar’ı anaokuluna başlatalım diyoruz. Fakat hala tam karar veremedik…

    Size de kolay gelsin, sevgiler. Başak

  2. ertesi yıl başlarsa 75 aylık olacak.. eğer sınıf arkadaşlarıyla çok büyük fark olmayacaksa sorun değil, fakat müfredat 66 aylıklara göre olacağından bu kez de okulda/okuldan sıkılma riski mevcut

    • Haklısın Bige, ama sanki küçük olmasındansa büyük olması daha iyi gibi geliyor bana. Sınıf içi durumda ise öğretmene büyük iş düşüyor.

  3. Baharcigim merhaba,
    Aklima gelenarti yonler:
    Yas itibariyle sıkıntı yasamayacaktir.Onceden edindigi arkdaslariyla ilkokula baslamak eglenceli verahatlatici oluyor.
    Bununla birlikte; hali hazirdaki duzeni bozmaniz gerekecek anasinifi icin. Memnun kalirsaniz ne ala ama memnun kalmazsaniz; herhangi bir yaptirim olamiyor.
    Kolay gelsin.

  4. Bahar biz o döneme henüz gelmedik, ancak niyetim bu, yani Arda’nın gideceği okulun ana sınıfına gitmesi. bu yıl da devlet okulunun ana sınıfına gidiyor Arda. Çok memnunuz tek sıkıntımız yarım gün olması. Ablamın oglu Arda’dan 6 ay büyük, onlarda özel bir kreşe 3 yıl gönderdiler seneye okula başlayacağı için bu yıl gönderecekleri okulun anasınıfına aldılar. uyum açısından çok iyi oldu. Kendini daha büyümüş hissetti. Çok daha olumlu sonuçlar aldılar. Bence göndereceğiniz okulun anasınıfına gitmesi çok mantıklı.

  5. Bahar’cım ben de seninle aynı endişeleri yaşıyorum. Ve bilemiyorum.. anaokuluna kendi okulunda başlasa daha iyi olur gibi geliyor bana da, hem bu arada biz de mümkünse birinci sınıf öğretmenlerini tanımış oluruz diyorum ama.. okula karar verememişken bir de öğretmen olayı … dilediğimiz gibi öğretmenlerle karşılaşırız umarım. Okul aramaya başladığında haberleşelim. Çok uzak olmasın istemekle beraber ben de devlet okuluna göndermeyi düşünüyorum.

  6. Bahar,biz de aynı durumdayız sanırım.Yiğit,seneye 1.sınıf olacak.Göndermeyi düşündüğümüz ilkokulun anasınıfına verdik bu sene.Geçen sene gittiği yuvaya göndermedik.İlkokula daha yumuşak bir geçiş olması,ortama alışmasıydı asıl kaygı.Şu anda aldığı eğitim de yuvadan pek farklı değil.Öğretmeni ve yardımcı öğretmeniyle,arkadaşlarıyla mutlu görünüyor.Pilot bir devlet okulu olduğu için tam gün gidiyor.Yemeklerini iştahla yediğini söylüyor(çoğu zaman yakasında yıldızla geliyor:)) Yine pilot olduğu için ekstra İngilizce dersleri var.Sürekli olarak okullarına ,tiyatrolar ve bir dizi etkinlik grupları geliyor.Hergün okulun bahçesindeki parka çıkartıyorlar.Kendi kişisel deneyimim sonucu, özel bir yuvadan çok daha ciddi ve bilinçli öğretmenle ve ortamla karşılaştım.Hiç böyle olacağını düşünmemiştim.Sanırım aksilikler olmadıkça,gönül rahatlığla devlet okulundan devam ettireceğim.

    Sevgilerimle

Bir Cevap Yazın

